L’Administració Local s’ha vist també abocada a buscar solucions a aquest greu problema, ja que no es limita a l’àmbit del centre escolar on s’ha de protegir a aquests xiquets o adolescents que veuen minvades les seues possibilitats de creixement personal i social. L’assetjament fa que passen a ser subjectes de la por que els impedeix desenvolupar plenament la seua vida i les seues facultats, i pot portar-los a l’absentisme escolar, la depressió o, inclús, al suïcidi.
L’establiment de la figura de l’Agent Tutor pot ser, de moment, un dels recursos eficaços per a pal·liar l’assetjament escolar a l’espera d’un pròxim estudi autonòmic que elaborarà la Generalitat Valenciana i que analitzarà aquesta qüestió en tots els municipis de la Comunitat.
Els agents tutors són agents de la Policia Local que busquen conscienciar sobre aquesta problemàtica i previndre-la treballant amb els xiquets i jóvens. Per a això, realitzen activitats dins dels centres escolars i utilitzen les noves tecnologies per a exercir una protecció més eficient.
Els ajuntaments han constituït la figura de l’Agent Tutor per dues vies:
- El Protocol Marc del Programa Agent Tutor de la FEMP que aborda també la problemàtica de les drogodependències i l’absentisme, entre altres.
Aquests ajuntaments a la Comunitat Valenciana són: Canet d’en Berenguer, Dénia, Sant Joan d’Alacant, Vinalesa i Xàbia (informació proporcionada per la FEMP en data 12 de maig de 2017).
- Diverses fórmules adaptades a cada ajuntament en funció de les seues característiques i necessitats.
Aquest és el cas dels ajuntaments de: Burjassot, Elda i Requena, entre altres.