La Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) ha organitzat, al costat de Turisme Comunitat Valenciana i la Universitat de València, una jornada sobre els productes turístics en els municipis de la Comunitat Valenciana i les claus per al desenvolupament del sector.
El turisme és l’activitat econòmica més rellevant quant a percentatge de PIB generat i en la creació d’ocupació. Tots els municipis valencians tenen naturalesa turística, i tots disposen de recursos potencials (mediambientals, culturals, patrimonials, històrics, etc.) per al seu desenvolupament turístic sostingut i sostenible.
Així doncs, l’objectiu de la jornada ha sigut donar a conéixer les principals claus que fan que els recursos disponibles es transformen en productes turístics dinàmics, que generen economies domèstiques i territorials.
Sobre la situació actual marcada per la pandèmia sanitària, el secretari general de la FVMP, Vicent Gil, ha assegurat que “davant la imminent recuperació del sector turístic, és absolutament necessària la col·laboració entre administracions i emprenedors turístics”. A més, ha afegit que “no es tractava de buscar recursos perquè els nostres municipis són rics en ells, la qual cosa volíem era aportar llum sobre la gestió d’aquests”.
A la jornada han assistit més de 200 participants, els qui han pogut comptar amb la presència del secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer; el director general de Turisme, Herick Campos; el secretari general de la FVMP, Vicent Gil; i diferents alcaldes i alcaldesses que han il·lustrat la trobada amb casos pràctics sobre les poblacions en les quals governen.
A més, Jorge Hermosilla, catedràtic de Geografia de la Universitat de València i director de ‘Recursos territorials turístics valencians 2020’, ha exposat una reflexió sobre els recursos del territori valencià i el seu inventariat i ha destacat la importància de l’aliança entre administracions públiques i ens privats per a posar en valor els recursos turístics.
Per part seua, Amparo Cervera, catedràtica de Comercialització i Investigació de Mercats de la Universitat de València, ha parlat sobre les claus en la transformació del recurs en producte turístic i la importància de les experiències.
Aquesta jornada s’emmarca en una sèrie d’activitats que realitza la FVMP a través del Conveni de col·laboració amb Turisme Comunitat Valenciana l’objectiu de la qual és realitzar accions conjuntes per a millorar el coneixement de les entitats locals sobre l’evolució del sector turístic, impulsar el turisme des de l’òptica municipal i difondre els requisits i les obligacions per al reconeixement i manteniment del compliment de l’Estatut del Municipi Turístic.