La Federació Valenciana de Municipis i Províncies, amb la col·laboració de la Direcció General de Comerç, Artesania i Consum, posen en marxa per a les pròximes festes de Nadal la campanya “Nadal de Poble”. Una iniciativa que té com a objectiu posar en valor la importància del comerç local de proximitat com durant les compres de les festes nadalenques.
En aquesta campanya participen 87 ajuntaments de la Comunitat Valenciana junt a les seues oficines AFIC (Agència per al Foment d’Iniciatives Comercials). Aquestes oficines suposen una eina molt important per als ajuntaments ja que s’encarreguen de prestar serveis avançats al comerç local en cada municipi així com desenvolupar Plans d’Acció Comercial i promoure iniciatives destinades a la millora de la competitivitat comercial.
Durant la campanya “Nadal de Poble” es distribuiran, per part dels AFICS municipals, bosses de la campanya entres les associacions de comerciants locals i els comerços de proximitat. A més a més, mitjançant diferent plataformes i xarxes socials es farà promoció dels beneficis socials i per al veïnat del fet que suposa comprar a als comerços de proximitat. Des de l’FVMP es posa en valor el comerç de proximitat com una agent educatiu i participatiu per a un municipi, amb un gran arrelament a la societat on està impregnada. Aquesta campanya suposa posar l’accent en els comerços de proximitat com a eines de suport a la societat durant l’actual situació de crisi sanitària i, a més a més, com a impulsadores de valors com puguen ser la la inclusivitat i l’empatia.